[P - Z] Articles

Pignault, A. (2011). Perception of Work Context – Exploratory Study of Low Qualified Operators. Bulletin of the Transilvania University of Bra?ov. Series VII: Social Sciences - Law, 4(2), 73-84.

Pignault, A., & Houssemand, C. (2016). Construction and initial validation of the Work Context Inventory. Journal of Vocational Behavior, 92, 1-11.

Pignault, A., & Houssemand, C. (2013). Work Context and Career Development - Construction of a Work Context Inventory. Procedia Social and Behavioral Sciences, 82, 169-175.

Pignault, A. & Loarer, E. (2013). Construire des parcours professionnels innovants par l'analyse de l'activité contextualisée. Étude menée sur des emplois logistique dans l'industrie textile. Carriérologie, 13(1-2), 99-116.

Pignault, A., & Loarer, E. (2011). Analyser l'expérience contextualisée. Principes méthodologiques et applications d'une méthode spécifique.
Carriérologie, 12(2), 171-182.

Prunier-Poulmaire S., Gadbois C., Ghéquière, A., de la Garza, C. (2011). Volver a pensar la organización del tiempo de trabajo cuando la tecnología cambia: el caso del equipo de operación de una central nuclear, Laboreal. VII(2), 10-24.

Querelle, L., Duwelz, M., Beaujouan, J. & Pignault, A. (2012). Active participation in preventionist professional practices: a specific ergonomics training course.  Work : Journal of Prevention, Assesment & Rehabilitation, 41(1), 5189-5195.

Rioux, L., & Pignault, A. (2013). Workplace attachment and meaning of work in a French secondary school. Spanish Journal of Psychology (The), 16, 1-14.

Rioux, L., & Pignault, A. (2013). Workplace attachment, workspace appropriation, and job satisfaction. 
Psyecology, 4(1), 39-65.

Soidet
, I. (2014). Analyse de l'activité réflexive au cours d'un débat en orientation et étude du rôle de l'animateur. L'orientation scolaire et professionnelle, 43(2), 213-238.

Soudan, C., & Gangloff, B. (2013). Croyance en un monde juste et réactions aux injustices professionnelles. Carriérologie, 13(2), 137-155.


Soudan, C. & Gangloff, B. (2012). La croyance au monde juste comme facteur explicatif de diverses réactions à des injustices professionnelles. Psychologie du Travail et des Organisations, 18(4), 384-397.

Soudan, C. & Gangloff, B. (2011). Impact de l’allégeance en ses dimensions idéologique et mercenaire sur les réactions aux injustices professionnelles. Psihologia Resurselor Umane, 9(2), 36-53.

Thorel, P., Vayre, E., Vonthron
, A.M. (2016). Dynamique identitaire, tonalité affective et sentiment d’efficacité au retour d’expatriation professionnelle : le cas de cadres réintégrant leur organisation d’origineL'Orientation Scolaire et Professionnelle, 45(2), 155-186.

Vayre, E., Dupuy, R., & Croity-Belz, S. (2011). Recherche d’informations auprès d’autrui et en dehors d’Internet chez les cyber-étudiants : rôle du soutien social perçu. Le Travail Humain, 74(3), 253-282.

Vayre, E.
, Dupuy, R., & Croity-Belz, S. (2011). Conduites évaluatives des cyber-étudiants à l’université : rôle du sentiment de communauté. Psychologie du travail et des organisations, 17, 517-532.

Vayre, E., & Pignault, A. (2014). A systemic approach to interpersonal relationships and activities among French teleworkers. New technology, Work and Employment, 29(2), 177-192.

Vayre, E., Vonthron, A-M., & Vannereau, J. (2014). Effets des motifs d’entrée, des croyances d’efficacité personnelle et de l’engagement en formation sur le maintien, l’échec et la réussite des étudiants en situation de e-learning. L’orientation scolaire et professionnelle, 43(3), 263-288.

Vayre, E., & Vonthron, A-M., (2016, in press, accepted and first published on line July 2016).The psychological engagement of students in distance and online learning: the effects of self-efficacy and psychosocial processes. Journal of Educational Computing Research.

 

A - G      H - May      Maz - O      P - Z

Mis à jour le 18 février 2017